15 Temmuz 2008

hazır cevap oğlum..



hazır cevaplılık ( hatta buna bence patavatsızlık de denebilir:) ) aileden geliyor. hiç birzaman bir lafın altında kalmam. hatta bazen kırıcı da olabilirim. ama bunun sebebi yalan söyleyememden kaynaklanır. yani bir arkadaşım saçını garip bir şekle veya renge sokmuşsa bunu ona söylerim, birçoğunun yaptığı gibi " ay çok yakışmış" demem. yakışmamışsa yağcılık yapmanın bir anlamı yok.

bu duruma sanırım patavatsızlık deniliyor işte.. bu özelliğimden dolayı özellikle iş hayatımda çok şey kaybettim. kimseye politik davranmadığım için olmamam gereken noktada takılı kaldım. neyse bu uzun zaman önceydi:)

oğlum da bana çekmiş. öyle noktalarda öyle güzel cevaplar veriyor ki , şaşıp kalıyorum. örnekler :)

geçen sabah tavanda bir sivrisinek gördü. ben de şakayla şöyle dedim :


" bak sivrisinek. inme o tavandan aşağıya . yoksa kızarım."


can : " anneee.. sinekler inemez ki, onlar uçar" !!!

--------------

haftasonu teyzemizin yazlığına gittik. bu tabii ayrı bir post konusu.. gecen sene ürktüğü denizden bu sene çıkmak istemedi. suyun içinde minik balıkları görünce de :

can :" anne, yavaş gidelim. yoksa balıkların üstüne basarız" dedi.


anne:" onlar uçar gider." ( aslında onlar çok hızlıdır, çabuk yüzerler anlamındaydı)


can:" annnee.. balıklar uçmaz ki, onlar yüzer " !!!

-----------

yine yazlıkta yemek yiyoruz. ama mızmızlık yaptığı için ben de kızıyorum.


anne : " can bak böyle yaparsan, seni bir daha tatile götürmem."


can :" biz tatile gelmedik ki zaten"


anne:" nasıl yani"


can:" biz teyzenin evine geldik." !!!

------------
dün akşam yatma serenomisinden sonra yataktayız :


anne:" kuzum. babaya iyi geceler demedin"


can:"tamam anne."


oturma odasının kapısından iyi geceler diye bağırıp geri dönerken babası seslendi :


baba:" gel bir de sarılalım."


can:" olmaz baba. annem sarıl demedi. 'iyi geceler de' dedi." !!!

Hiç yorum yok: